Morgon Lyx

2010-01-29 @ 15:12:43

Vaknade imorse & längtade till min egen stund, där jag kan ladda för dagen, och få sträcka ut kroppen. Min egen Yoga stund, på mattan, i vår mysiga sal, tända ljus och bara tystnad.

Började småfnissa lite bara för jag hade längtat så mycket, och bara tänkte, oj, att man kan längta efter en massa svett. Jag klev upp i morse till en kall bil som inte riktigt ville starta, alldeles rödbitna kinder, men friskt. Och då passar det så bra med ett varmt Yoga pass.

Det är verkligen Morgon lyx, som jag unnar mig flera dagar i veckan. Det ger mig energi och ett enormt lugn.
Ibland blir det ett långt Yoga pass, ibland bara meditation, det viktigaste är att få börja dagen med en lugn stund, och andas mjukt och lugnt.

Det är också fantastiskt skönt att recitera mantran, som är på sanskrit, och anses som världens vackraste språk, både att höra och säga.


AUM
Vande Gurunam charanaravinde
Sandarshita svatmasukavabodhe
Nishreyase jangalikayamane
Samsara halahala mohashantyai


Abahu Purushakaram
Shankhacakrsi dharinam
Sahasra sirasam svetam
Pranamami patanjalim

AUM


/
Önskar en mysig helg /Hanna



Kommentarer

Postat av: Helena

Det där lät som nånting helt annat än mitt senaste yoga-pass!! Haha! Men det är väl dithän man ska!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback