Aromainpackning - står sig fortfarande som Hälsobrunnens favorit!

2010-01-22 @ 12:47:34

Vi får ofta frågan om vi själva tar behandlingar eller om vi bara får ge. Vi försöker komma ihåg att boka in oss hos varandra & vi börjar bli riktigt duktiga på det nu när alla rutiner börjar sitta. Ibland blir det bara en kvarts avkoppling, eller lite spänningslösande massage i tio minuter. Andra gånger hinner vi gå igenom hela behandlingar från SPA-menyn.

 Det är otroligt lärorikt att själv få ligga på bänken, & det är också bra som terapeut att  kunna få respons från en kollega. Så småningom står en SPA-weekend på agendan - främst i utbildningssyfte men även för att själv få koppla av & bli omhändertagen.

 Idag har Hanna en Aromainpackning, & det är en behandling som vi inte fått tillfälle att öva så ofta på. Det var även flera år sedan jag själv fick en aromainpackning - vilken vi skryter med att vara vår absoluta favorit!

 Så igår eftermiddag fick jag lägga mig på bänken för att njuta & Hanna kunde i lugn & ro gå igenom behandlingen för att dagens kund verkligen ska få ut så mycket som möjligt av sitt besök hos oss.

Så här låter beskrivningen på vår hemsida:
Aroma - Inpackning - 70 min / 800:-
Hälsobrunnens favorit! En lyxig behandling som börjar med en bodyscrub. I samråd med terapeut väljer du en aroma olja utifrån vilken effekt du vill uppnå, tex: uppiggande, lugn eller utrensande. Behandlingen ger en mycket avkopplande känsla & huden blir mjuk & len.

Visst låter det underbart?!

  Nu minns jag känslan från första gången jag fick den - och den är fortfarande en favorit!
Många gånger när man får en behandling kopplar man av så mycket att man börjar slumra, men somna har jag aldrig gjort. Oftast när vi ger varandra behandlingar är man ju med & kommenterar, ger råd eller frågar. Igår inget undantag, men mitt under ansiktskuren känner jag att jag är så avslappnad att jag inte orkar prata längre. Doften från Aromaoljan, värmen från både foliefilten & värmedynan blandat med Hannas skicklighet gör att jag somnar. Och jag menar verkligen somnar som i djupsömn! Märkte aldrig av att hon la ansiktsmasken, tvättade av & gav ansiktet massage. Började inte vakna till förrän inpackningen tas av & oljan ska masseras in i huden. Kändes väldigt märkligt att man kan sova sig igenom allt detta, även om jag själv varit med om sovande kunder vid ett flertal tillfällen, men antagligen var det vad jag behövde, & efteråt känner jag mig som en ny människa! Huden är barnsligt mjuk efter både en scrub & sen den varma oljan som trängt in i min nariga vinterhud. Ska bli spännande att se när vår kund kommer ut om hon blivit lika förtjust i Aromainpackning som vi är!

Det är roligt att gå på jobbet sådana här dagar! Ett riktigt lyxigt jobb skulle jag vilja påstå =)

Tänkte att jag skulle ha lagt ut lite bilder men det blev aldrig några tagna. Nu verkar det som om Hanna får stå ut med att jag får öva Lerinpackning på henne till nästa vecka då jag precis fick en bokning, så då kanske det kommer bilder istället.
Trevlig helg!
/Sandra

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback