Härliga vår!

2010-04-22 @ 14:34:05

Visst är det väl härligt att ljuset lyckats återkomma, & förhoppningsvis kommer snart även värmen!

När jag vaknar på morgonen nu, har jag börjat med att bara kliva ut på balkongen en stund. Allt är alldeles tyst & stilla. Och ändå, om man lyssnar riktigt noga hör man hur det sjuder av liv & rörelse. Fåglarna sjunger & morgonfukten känns fortfarande i luften. Dagen bara ligger & väntar på att få börja. Då mår jag så bra! Då får jag min lilla stund för mig själv - & det är allt som behövs. Några minuter på en balkong.

När våren kommer med ljuset får iallafall jag en sån energi. Vill vara ute & jobba. Pyssla i trädgården, klyva ved & bara vara i naturen. Se när myrorna vaknar & vattnet som nyss var fruset forsar fram.

Livet är härligt & bjuder på många små ögonblick som kräver att man bara stannar upp & njuter av nuet!

/Sandra

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback