En stund bara för dig....

2010-04-15 @ 13:49:05

Att ta sig den tiden att bara unna sig en stund för sig själv, kan för många vara lättare sagt än gjort. man tycker sig inte ha tiden, och det kan vara väldigt svårt att hitta den stunden, familjen, hemmet, skola, vänner och en massa andra saker som finns i ens liv.

En vanlig kommentar en söndags kväll måste vara " imorgon börjar mitt nya liv "..... Något vi måste tänka på är att inte bara fokusera på det yttre, utan att även insidan behöver bli ompysslad. Det är en investering.....

När satt eller låg du och gjorde absolut ingenting, då menar jag inte titta på TV eller läsa eller annat, utan bara göra absolut ingenting? 

Många kommer in och frågar efter avslappningsskivor och det är en jätte bra början, att få en guidad meditation, därför att det ofta är otroligt svårt att inte låta tankarna vandra iväg, det är en träningssak som måste få sin tid. 
Det finns en massa olika avslappningsövningar, men prova dig fram och se vad som passar just dig.

Många säger att det första dom märker av är sömnen, WOW, jag sov hela natten eller jag sover mkt bättre.

Det kan väl vara värt en försök... eller hur?

Ta hand om dig /Hanna & Sandra


 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback