Lite ljus i mörkret med Feng Shui

2009-11-20 @ 16:47:56

Ute är det mörkt nu, förundras över hur snabbt det går. Och inte blir det bättre av att det inte kommit någon snö ännu. Dagarna blir så korta. Eller, egentligen blir de väl inte kortare för att det är mörkt, men det känns så.

Så idag har jag tänt ljus, massor av ljus & lagt in en ny beställning till VIO, vår ljusleverantör. Det är det bästa med höstmörkret, att det blir så mysigt med alla tända ljus. Det är något visst med eld & ljus, man blir så rofylld ända in i själen.

Ser fram emot när ljusen kommer, har beställt både röda & gröna i olika nyanser. Ska bli fint i adventsstaken! Har även beställt små söta ljus formade som snöbollar - åhhh vad jag längtar till snö & jul nu!


Ur kaos föds ordning sägs det ju, & just nu är jag inne i en "rensa-i-röran" period. Enligt Feng Shui stjäl oordning energi - & precis så känns det! Så nu ska jag ut med allt jag inte behöver, alla "kan-vara-bra-att ha-saker", gamla papper man trodde man skulle titta i någon gång, ja precis allt ska gås igenom. Är medveten om att det kommer ta tid - men just tjuven som stjäl min energi ska jag stoppa, & är det någon som ska stoppa honom är det ju jag själv!

Därför har jag suttit & bläddrat i lite böcker här i butiken för att få lite inspiration & medvetandegöra varför man alltid sparar på sånt som man egentligen vet att man inte kommer att använda igen, bara för att det _kan_ komma en dag då jag kanske vill ha just den saken... Ja men tänk om den dagen inte kommer -  då har den där saken legat där till ingen nytta! Nä nu får det vara nog - jag ska bara omge mig med saker som ger  mig kraft & glädje istället!

Men två saker ska få följa med mig hem idag & det är de här två böckerna;
"Rensa i röran med Feng Shui" - Karen Kingston 59 kr
"Feng Shui för hem & trädgård" -  Camilla Hentschel 124:-


Förhoppningsvis ska de hjälpa mig att uppnå det jag är ute efter!

Ha det så gott alla & njut av livet!

/Sandra


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback